Spanningshoofdpijn

Waaraan is spanningshoofdpijn te herkennen en waardoor ontstaat het?

Dit type hoofdpijn is een drukkende/zeurende pijn die overal in het hoofd, gezicht en de kaak kan zitten. Meestal is de pijn ontstaan vanuit de nek, schouders of middenrug.  Soms houdt de hoofdpijn uren- of dagenlang aan en bij vermoeidheid/stress komt de pijn weer terug.

Vaak wordt spanningshoofdpijn veroorzaakt door verkeerde houdingen en beweegpatronen van het lichaam. Door stijfheid in de wervelkolom worden spieren overbelast en omliggende zenuwen raken geïrriteerd, wat kan leiden tot spanningshoofdpijn.

Kaakklachten

Het kaakgewricht kan overbelast raken door bijvoorbeeld tandenknarsen tijdens het slapen, wanneer er op iets hards is gebeten of door een blessure als gevolg van een val of whiplash. Door de irritatie van het kaakgewricht ontstaat er een spanning en spierreactie waardoor de gezichtszenuw onder druk wordt gezet en geïrriteerd raakt. Dit kan pijn veroorzaken in het kaakgewricht.

Migraine

Waaraan is migraine te herkennen en waardoor ontstaat het?

Er zijn veel verschillende symptomen van migraine en kunt een of alle symptomen hebben. Migraine kan bijvoorbeeld beginnen met vlekken of flikkeringen voor de ogen of het begint met misselijkheid, overgeven of duizeligheid. Meestal gaat dit over in een stekende pijn aan een kant van het hoofd. Voor of tijdens een migraineaanval kunt uw overgevoelig zijn voor licht en geluid.

Migraine kan veroorzaakt worden door verwijde bloedvaten in het hoofd en een prikkeling van de zenuwen rondom die bloedvaten. Hormonale schommelingen, sommige medicijnen, alcohol of bepaalde voeding kunnen ook migraine veroorzaken.

Als de chiropractor heeft geconcludeerd dat er een verband is tussen de migraine en uw wervels, gewrichten of zenuwen, dan is een chiropractische behandeling zinvol.

Privacy Policy ©Avant-Garde Health

GESLOTEN