SUP-sessie voor uw fysieke en mentaal gezondheid!

April 17, 2018

Wat is SUP?

 

De laagdrempeligheid en veelzijdigheid van Stand Up Paddle (SUP) zorgen ervoor dat deze sport in korte tijd explosief gegroeid is. Met SUP kan je staand op een supboard en met een peddel in de hand de wereld op een relaxte manier vanaf het water ontdekken. Voor wie intensiever peddelt blijkt suppen ook een complete workout. En als je nog meer uitdaging zoekt, is suppen in de branding van de Noordzee of een andere zee zeker een aanrader. Mocht je niet in de buurt van zee zitten maar heb je wel wildwater in de buurt dan is dat voor de adrenaline-junkies ook een optie.

 

Water is altijd al belangrijk geweest in onze leven. Pas sinds een jaar hebben wij een SUP gekocht, en het brengt onze ontzettend veel rust en plezier.

 

Na een SUP sessie voelen wij krachtiger en ontspannen. We brengen onze vakanties niet voor niets door aan het strand of zwembad. Waarom werkt water zo rustgevend op ons lichaam en onze geest?

 

 

 

Lichaamsbeweging op het water, in de natuur geeft je meer mentale steun dan sporten in een drukke, afgeladen sportschool. In sportscholen klinkt harde muziek, lopen veel mensen rond en wordt je afgeleid door de televisieschermen die voor je hangen tijdens een workout op het roeiapparaat. Buiten, in de natuur is er veel minder afleiding en kan je ontspannen starten aan je training.

 

 

Tijdens een SUP-sessie ben je intensief met je lichaam bezig. Het is een full-body workout waarbij je jezelf in balans moet houden. Je quads, hamstrings en bilspieren blijven voortdurend aangespannen. Je gehele lichaam moet goed samenwerken om je zowel van balans als peddelkracht te voorzien. Met als gevolg dat je van top tot teen fysiek bezig bent. Je kan je helemaal focussen omdat de natuur geen afleiding biedt. Zo anders dan in een klamme sportschool met veel drukte om je heen. 

 

 

 

 

 

De spieren van je romp zijn supersterk en enorm vernuftig. De dieperliggende spieren helpen je te balanceren en houden je lichaam overeind. De grotere spieren maken een hele krachtige beweging.
Als je peddelt, denk dan aan die spieren. Geef wat aandacht aan je buik en je zult merken dat je de spieren van je armen en schouders minder belast. Zodoende put je ze niet zo uit en behoed je jezelf voor vervelende blessures.

 

En… de wereld vanaf het water is ook heel anders. Echt waar, ga met ons mee suppen en ontdek het zelf!

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Avant-Garde Chiropractie - Innovatie binnen de rugzorg

March 5, 2018

1/1
Please reload

Recent Posts