Wat zijn de voordelen van BRACHIATIE (hangen)?


Brachiatie is een vorm van voortbeweging waarbij de armen worden gebruikt om te zwaaien en van object naar object te reizen. En mensen zouden daar heel goed in moeten zijn.

Brachiatie maakt deel uit van de primaire menselijke ontwikkeling (tijgeren, kruipen, eerste stappen en brachiatie). Vergemakkelijkt de uitbreiding van de borstkas, waardoor een grotere ontwikkeling en volwassenheid van de longen ontstaat, wat in wezen maar één ding betekent: MEER ZUURSTOF VOOR DE HERSENEN. Dus als de gebruiker brachiatie uitvoert, zal niet alleen zijn ademhaling structuur worden versterkt ten behoeve van zijn gezondheid, maar ook zijn intellectuele ontwikkeling.


1. Verbetering van intelligentie; Verlenging van de ribbenkast. Grotere thoracale (middenrug) extensie betekent meer zuurstof voor de hersenen. 2. Verbetering van de ademhaling en zuurstofvoorziening. 3. Toename van de kracht van de handen en armen. 4. Hulp bij de juiste ontwikkeling van de rug. 5. Afname van aandoeningen van de luchtwegen. 6. Betere definitie van de lateraliteit van de hersenen. 7. Betere ontwikkeling van handvaardigheid. 8. Meer gemak en behendigheid bij het schrijven. 9. Verbetering van visuele convergentie. 10. Optimale ontwikkeling van oog-handcoördinatie. 11. Pijnverlichting Brachiating kan veel van de spanning in de rug en schouders helpen verlichten, wat voor veel mensen enorme pijnproblemen zijn. De hele dag door trekt de zwaartekracht ons naar de grond, waardoor onze weefsels en botten op elkaar drukken. OPBOUWEN Als je nooit brachiate, of op zijn minst met je handen aan een bar hangt, mis je een enorme hoeveelheid gewrichtstractie die zou helpen om die weefsels uit elkaar te trekken en uit te rekken en zo stress en spanning te verlichten. Als je last hebt van chronische rug- en schouderpijn, probeer dan elke dag een paar seconden aan een bar te hangen en werk je omhoog om het 30sec-1min te kunnen doen. Als je kracht verbetert, probeer dan wat brachiatie. In het begin heb je niet de kracht in je gewrichten en handen om het lange tijd vol te houden, dus begin langzaam en werk geleidelijk aan omhoog.

Featured Posts